De challenge is voorbij. We, mijn vriendin en ik, deden het samen, elk met onze eigen ‘opgaves’ elke dag. Soms ging het met vallen en opstaan, maar het doel is bereikt.

Toen we de uitdaging half mei startten, hadden we een helder doel voor ogen: we willen ons fit, energiek en gefocust voelen, en we willen een uitdaging hebben.

Die uitdaging kregen we en we voelen ons stukken fitter, energieker en beter gefocust dan toen we de challenge begonnen.

Ik herhaal nog eens wat mijn uitdaging was:

1. Iedere dag minimaal 7 kilometer hardlopen
2. Iedere dag opschrijven waarvoor ik dankbaar ben
3. Om de dag ademhalingsoefeningen en meditatie

Hoe ging het? De antwoorden zullen je wellicht verrassen.

– De meeste positieve energie kreeg ik van de meditatiesessies. Niet eerder wist ik zoveel rust, focus en dankbaarheid te creëren door een half uur op een yogamatje te zitten (of soms gewoon in de trein) en, kort door de bocht gezegd, te niksen, te luisteren naar mijn ademhaling, mijn gedachten te laten komen en te laten gaan. Ongelooflijk wat dat met mij heeft gedaan.
– Wat ook een verrassend effect had was opschrijven waarvoor ik dankbaar ben. Het laat je nog eens nadenken over de dag en welke bijzonderheden iedere dag heeft, soms heel klein.
– Wat me zwaar viel: de 7K a Day, iedere dag 7 kilometer hardlopen. Om het kort te houden: iedere dag dezelfde afstand was ronduit saai en beperkte me nogal in mijn bewegingsvrijheid. Gaandeweg probeerde ik daar al mee te gaan snoepen: soms wat langer lopen, soms een dag pauze, noem maar op.

Het belangrijkste wisten we te bereiken: ik, en mijn vriendin niet minder, we voelen ons beter dan voor de challenge.

Dat gezegd hebbende is het tijd voor andere ontspanning. Tijd voor vakantie. Na de vakantie krijg je ze weer, op en top verhalen van de Marathonbaas.

Als je de andere verhalen over mijn challenge wilt lezen kun je hier klikken of hardlooptechnisch gezien kun je me volgen op Strava. Check ook de Facebook-pagina van Marathonbaas of volg me op LinkedIn.

Laat een reactie achter